Temat: ABC uzależnień
Klasa: II gimnazjum
Czas trwania: 45 min
Cele:
a) w zakresie wiedzy uczeń
- podaje definicję pojęcia uzależnienie,
- wymienia przykładowe środki uzależniające;
b) w zakresie umiejętności uczeń
- opisuje mechanizm powstawania uzależnienia;
c) w zakresie postaw uczeń
- unika środków uzależniających,
- przestrzega innych przed uzależnieniami.
Metody:
- wykład konwersatoryjny,
- mapa myśli,
- pogadanka,
- praca w grupach - plakat.
Formy:
- zbiorowa,
- grupowa.
Środki:
- tablica,
- kreda,
- karta pracy,
- szary papier,
- flamastry.
Załączniki:
- karta pracy.
Przebieg lekcji:
a) faza wprowadzająca - 5 min
- przywitanie uczniów,
- sprawdzenie obecności,
- podanie tematu lekcji;
b) faza realizacyjna - 30 min
- wykład konwersatoryjny z mapą myśli - o uzależnieniach słów kilka (czym są, jak się objawiają, przykładowe środki uzależniające, etc.),
- pogadanka - mechanizm powstawania uzależnienia (neuroprzekaźniki, układ nagrody, etc.),
- wykład konwersatoryjny - fazy rozwoju uzależnienia,
- karta pracy - zebranie wszystkich informacji
- praca w grupach - plakat kampanii społecznej przestrzegający przed uzależnieniami;
c) faza podsumowująca - 10 min
- omówienie plakatów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz